bladeren op forum
  • Gestart 7 maanden geleden door DickFarang
  1. DickFarang
    Lid

Er schort iets met het bladeren op het forum wanneer er over een thema meer dan 30 reacties zijn.

“Volgende12” moet zijn: “Vorige 30”.

“12Vorige” moet zijn: “Volgende 30”.

Geplaatst 7 maanden geleden
  2. DickFarang
    Lid

Kijken de andere forumbezoekers niet goed uit hun doppen of kennen zij het verschil tussen “vorige” en “volgende” niet ?

Geplaatst 6 maanden geleden
  3. Peet61
    Lid

Heb dit ook wel eens aangegeven,maar geen reactie van BVN.
    Gewoon onder aan een volle pagina "volgende" aangeven ipv bovenaan de pagina "vorige".Zoals het nu wordt aangegeven is zo onlogisch.Maar het zal wel weer een hele tijd duren voordat de makers van de website dit ook inzien.

4. hzirkzee
    Lid

Heb ik allang geleden eens gezegd. Computerprogramma`s (software) zijn vaak heel onlogisch.

5. BVN hoopt dit (1/2 vorige enz.) op korte termijn aan te passen!

6. Peet61
    Lid

Beste Publieksvoorlichting,hoe lang duurt "op korte termijn" bij BVN?

Geplaatst 4 maanden geleden
  7. Paradise FM
    Lid

6 maanden ?!

8. Peet61
    Lid

Ik dacht dat het niet zo'n moeilijke vraag was....;-)))maar heb me weer vergist.

9. DickFarang
    Lid

Is deze website door schoolknapen ineengebokst ?

10. willems
    Lid

de beste stuurlui staan aan wal hee? ken je die uitdrukking? het is zo makkelijk om kritiek te uitten, als je er zelf niks van af weet. enne toch wel fijn he dat BVN gratis uitzend en we zo voor niks Nederlandse TV kunnen kijken.en Vlaamse oeps was ik bijna vergeten. niemand verplicht jullie om te kijken als het je niet bevalt kijk dan niet.

11. Peet61
    Lid

@Willems,
    Ten eerste ben ik ook blij met BVN,maar het bovenstaande probleem heeft daar toch niets mee te maken.Dit heeft te maken met de website.
    En als de Publieksvoorlichter zelf aan geeft om iets "binnenkort" op te lossen en er gebeurt vervolgens niets dan mag ik toch wel een ktitische vraag stellen?

12. jw
    Lid

Willems, hoe weet jij zo zeker dat wij niets van websites maken afweten?

13. RaYiTa
    Lid

Nou jw, hoe weten wij zo zeker dat jij/ jullie wel iets van websites maken afweten?
    By the way: ben het volledig met willems eens.

14. bhovius
    Lid

Beste mensen,
    Deze discussie gaat helemaal niet over al of niet gratis en al of niet verplicht BVN kijken.
    Deze discussie gaat ook niet over beste stuurlui.
    Deze discussie gaat er niet over wie wel en wie geen ervaring heeft met websites maken.
    Het begon gewoon toen ene Farang een probleempje constateerde dit meldde.
    Deze discussie gaat 'over dit forum' en over 'bladeren op forum'.
    Het probleem:
    Bij veel (meer dan 30 of zo) reacties binnen een discussie worden deze reacties over meerdere pagina's verdeeld en verschijnt de mogelijkheid om naar de volgende of de vorige pagina te navigeren, of rechtstreeks naar pagina 1, 2 enzovoort.
    Dat bladeren is niet duidelijk. Er staan geen spaties tussen de paginanummers en 'volgende' en 'vorige' en het lijkt er ook op dat waar de tekst 'volgende' staat, dit eigenlijk 'vorige' moet zijn en omgekeerd.
    Dat is alles.
    Maar hoewel dit forum mede bedoeld is voor communicatie tussen BVN en haar kijkers laat BVN de eerste maand hier niets van zich horen. Dat frustreert en Farang en anderen laten dat merken.
    Eindelijk komt er een reactie van Publieksvoorlic
    hting en wel dat BVN hoopt e.e.a. op korte termijn aan te passen.
    Maar die melding is ook al weer van 2 maanden geleden.
    Logisch dat er dan reacties komen die vragen hoe lang een korte termijn is.
    Waarom melden ze niet dat deze wijziging heel veel voeten in aarde heeft en dus veel tijd neemt?
    Of dat andere wijzigingen voorrang hebben?
    Of dat dit geen foutje is maar dient om de bezoekers scherp te houden?
    Of dat de bouwer dat in zijn spaarse vrije tijd moet doen?
    Of wat dan ook, als ze maar iets laten weten wat recht doet aan de moeite die Farang heeft genomen om dit probleempje te melden.
    Ook andere discussies op dit forum zijn al 'de verkeerde kant op gegaan' doordat Publieksvoorlic
    hting meldingen deed die kunnen worden omschreven als 'Kluitje in het riet', of ook helemaal niet (meer) reageerde.
    In een andere discussie heeft BVN al aangegeven wat aan de communicatie in dit forum te zullen veranderen.
    Mogelijk is dat een verbetering en horen we hier meer voordat ook hier '12Vorige' verschijnt.
    O ja, ik weet aardig wat af van websites maken ...:)

15. bhovius
    Lid

Publieksvoorlic
    hting schreef:
    "BVN hoopt dit (1/2 vorige enz.) op korte termijn aan te passen!" (inclusief uitroepteken)
    Maar dat is wel "Geplaatst 3 maanden geleden".
    Is die hoop inmiddels vervlogen?

Geplaatst 3 maanden geleden
  16. Peet61
    Lid

Ik denk dat de kans groter is dat er eerder een nieuw kabinet is gevormd,dan dat BVN dit probleem heeft opgelost....;-))))

17. Trudy
    Lid

Is het zo'n probleem dan? Ik vind dat er wel belangrijkere zaken zijn dan een woordfoutje. Je kan evengoed op de juiste pagina komen en dat is toch waar het om gaat.

18. Peet61
    Lid

@ Trudy,als u eerst even kijkt wat de publieksvoorlichter 3 maanden geleden belooft heeft,dan begrijpt u ook mijn en bhovius reactie.
    En als ze het niet kunnen of willen veranderen vindt ik het ook best.Maar het is een kleine moeite van BVN om even te reageren.

19. Trudy
    Lid

Die begrijp ik dus vanaf het begin al niet omdat ik het probleem niet zie. Je moet idd je muis zorgvuldig plaatsen maar om daar nu zo'n probleem van te maken en er dan ook nog eens zo lang na melden op terug te komen. Tja, je zal het maar belangrijk vinden.

20. bhovius
    Lid

Het eerste dat je ziet wanneer je naar dit forum gaat is
    "Welkom op het BVN forum
    U kunt hier praten over BVN met BVN en met andere BVN-kijkers."
    Vervolgens komen de rubrieken.
    Pontificaal als eerste 'Over dit Forum' gevolgd door 'Nieuwe website BVN'.
    Dan gegroepeerd rubrieken met betrekking tot 'Ontvangst', 'Programma's' en 'TV Gids'.
    En als laatste (minst belangrijk?) 'BVNers onder elkaar' met helemaal onderaan de Babbelbox.

Wat in dit onderwerp aan de orde is, is 'praten met BVN' 'Over dit Forum', iemand meldt een probleempje met dit forum.
    De een vindt dat belangrijk, de ander niet ('BVNers onder elkaar'), maar het gaat er om dat iemand de moeite neemt BVN te wijzen op dit probleempje.
    De rest is geschiedenis, hierboven na te lezen.

Ik vind het getuigen van minachting wanneer Publieksvoorlic
    hting eerst weken niks laat horen, dan de hoop uitspreekt dit op korte termijn aan te passen, en zich dan weer maanden hult in stilzwijgen.
    Maar mijn reactie is mogelijk enigszins gekleurd omdat ik me er aan stoor dat stilzwijgen en nietszeggende reacties van Publieksvoorlic
    hting meer regel dan uitzondering zijn.
    Waarom niet (4 maanden geleden) een reactie als
    ===
    Hartelijk dank voor uw melding.
    Ons ontbreekt het op dit moment aan voldoende middelen om de website goed te onderhouden.
    Slechts zeer storende problemen worden z.s.m. opgelost, minder storende problemen laten we voorlopig even voor wat ze zijn.
    Wanneer de website weer ingrijpend wordt gewijzigd nemen we uw melding zeker mee, maar een dergelijke vernieuwing staat helaas nog niet in de planning.
    ===
    @Publieksvoorlic
    hting: Nou niet meteen met Copy en Paste ... :)

21. ilse.vdk
    Lid

Met een knipoog naar Bhovius...:
    ik mis een "dit bevalt mij" knop, zoals op Facebook.

;-)

Geplaatst 2 maanden geleden
  22. Peet61
    Lid

Bhovius bedankt voor je bijdrage.
    Ik denk dat we na het weekend eindelijk antwoord krijgen.Of zal dat te veel gevraagd zijn.;-)

23. Peet61
    Lid

Beste Publieksvoorlichter,ik hoop toch nog een keer antwoord te krijgen,of u dit probleem nog gaat oplossen.
    3/4 maanden geleden schreef u dit op "korte termijn" aan te passen,maar er gebeurde niets.
    En op de vraag hoe lange op "korte termijn" duurt,ook geen reactie van BVN
    Het zou heel fatsoenlijk zijn om toch even een antwoord te geven.

24. Hoi, o
    Hoe gaat het?
    Ik heb goed nieuws voor je. Vorige week heb ik om een paar schoenen van Dsquared van deze website: http://www.shoes-trader.com. Ik heb het item ontvangen vandaag. Het is verbazingwekkend! Het item is origineel, gloednieuw en heeft een hoge kwaliteit, maar het is veel goedkoper. Ik ben blij om dit goede nieuws met jullie delen! Ik denk dat u vindt wat je er wilt hebben en een goede ervaring op winkelcentrum van hen.
    Groeten

25. Fiscalo
    Geblokeerd

Oppassen Bhovius en Peet 61... Oh DickFarang... jij ook! ik heb om veel minder kritiek gisteren een waarschuwing gekregen dat ik de grens van het toelaatbare nader!
    Ik heb overigens als eerste dit probleem gemeld. Maar dat is al zo lang geleden dat ik me het niet eens Kan herinneren.

26. DickFarang
    Lid

Inderdaad, Fiscalo, ik durf mijn mond niet meer opentrekken.

Ik heb al mijn tweede berisping gekregen:

“Beste DickFarang,

Stop met flamen. Dit is tevens uw laatste waarschuwing.”

27. Kritiek is prima, graag zelfs!

We willen alleen wel dat dit op een nette manier verloopt. Dus dit wil bijvoorbeeld zeggen dat het niet de bedoeling is mensen persoonlijk aan te vallen (Fiscalo) of een snerend berichtje wat je steeds in verschillende topics post (dat heet flamen DickFarang).

We houden het graag leuk voor iedereen

Back ontopic: Ja, we streven naar verbetering. We hebben helaas minder op kunnen oppakken dan we eigenlijk zouden willen maar doen ons uiterste best om het voor u, de kijker, zo goed mogelijk te maken, zowel op onze zender als via deze website.

Daarbij zijn we nog steeds bezig dit forum in een betere vorm te gieten, maar zoals u kunt begrijpen kost dit veel tijd en hebben wij beperkte middelen.

28. Peet61
    Lid

Hartelijk bedankt voor de reactie,snap alleen niet dat het zo lang moest duren.
    Dat jullie beperkte middelen hebben en niet genoeg tijd om het forum in een betere vorm te gieten is niet mijn probleem.Dan hadden jullie er niet aan moeten beginnen.
    En dat jullie niet adequaat op vragen en opmerkingen reageren blijft een kwalijke zaak.

29. bhovius
    Lid

Vijf maanden na de melding van een probleempje met dit forum is dus het antwoord van BVN:
    "Het forum in een betere vorm gieten kost veel tijd en wij hebben beperkte middelen"
    Onze hoop dat het gemelde probleempje op korte termijn wordt opgelost (ingegeven door de eerdere reactie van BVN) dient te worden opgegeven?
    Het is niet anders ...
    Maar ook ik blijf achter met wat onvrede ten gevolge van een misleidende reactie van Publieksvoorlic
    hting, en het botweg achterwege blijven van nadere meldingen van die kant.
    De reactie van BVN admin is in elk geval duidelijk.

30. ilse.vdk
    Lid

Met alle respect voor iedereen, maar ik vind dit ongelooflijk hoor.

12 jaar geleden ben ik heb ik webpagina’s geschreven in zuivere HTML, van andere zaken (java, css, xml,...) weet ik niets en schrijf dus allang geen webpagina’s meer.

Toch is het voor mij duidelijk waar het probleem zit.

Wat DickFarang zegt is eigenlijk dat “« Volgende1234Vorige »” er eigenlijk zo zou moeten uitzien: « vorige 1 2 3 4 volgende » (dus door spaties in te voegen het geheel wat leesbaarder te maken en door de woorden in de juiste volgorde te plaatsen het wat logischer te maken)

De html string van “« Volgende1234Vorige »” ziet er als volgt uit (Om technische redenen heb ik < en > vervangen door [ en ]):

[div class="nav"][a href="/forum/topic.php?id=345" title="Volgende pagina"]« Volgende[/a][a href="/forum/topic.php?id=345" title="Pagina 1"]1[/a][span class="page-numbers current" title="Pagina 2"]2[/span][a href="/forum/topic.php?id=345&page=3" title="Pagina 3"]3[/a][a href="/forum/topic.php?id=345&page=4" title="Pagina 4"]4[/a][a href="/forum/topic.php?id=345&page=3" title="Vorige pagina"]Vorige »[/a][/div]

Om het beoogde « vorige 1 2 3 4 volgende » te verkrijgen moet je in voorgaande string
    - het woordje “volgende” vervangen door “vorige”,
    - het woordje “vorige” vervangen door “volgende”
    - en een spatie (&nbsp) plaatsen tussen de sluitende tag “[/a]” of “[/span]” van de ene pagina en de openende tag “[span class=....” van de volgende pagina.

In principe een werkje van 5 minuten als je een beetje html kent.

Voor wie eraan twijfelt: ik heb dit wel degelijk met succes uitgetest voor ik deze opmerking poste.

Heb er geen idee van of je dit nu moet veranderen in elke reeds gegenereerde pagina van het forum (dan is het inderdaad een hele klus), dan of de fout kan rechtgezet worden door de basisstring (vanwaaruit alle volgende pagina’s gegenereerd worden) aan te passen. Maar was deze aanpassing 5 maanden geleden gebeurd (toen het probleem voor het eerst gemeld werd) dan zou de schade nu zeker beperkt zijn.

Reageer »

U moet inloggen om te kunnen posten.