Geen BVN meer via KabelDeutschland
  • Gestart 3 maanden geleden door ceesthoen
  1. ceesthoen
    Lid

Sinds 25-5-2010 in in een "Nacht und Nebel" actie ZONDER enige vooraankondiging BVN van het grootste Duitse kabelTV netwerk van KabelDeutschland verdwenen. Ik heb al contact met KDG gezicht: de gebruikelijk helpdesk antwoorden: heeft u al opnieuw zenderzoeken gedaan.... JA JA JA Maar de zender zelf is verdwenen ! Oh.... echt ? Dat kan ik me niet voorstellen.... Nou: het is echt waar: na jaren is BVN verdwenen... Neemt BVN svp ook zelf actie ??!!

Geplaatst 3 maanden geleden
  2. Koepenick
    Lid

Ik moest gisteren dezelfde constatering maken. Ik vind dit buitengewoon droevig. Na jaren met plezier naar BVN te hebben gekeken voel ik mij opeens net als op een onbewoond eiland.

Ook ik heb met Kabel Deutschland gebeld en de zelfde niets wetende antwoorden gehad. Mijn laatste hoop is inderdaad dat BVN zelf hier een aanvraag stelt.

BVN, aan jullie dus de actie!!

3. @Ceesthoen en Koepenick:

BVN heeft vandaag contact opgenomen met Kabel Deutschland. Deze laat weten bezig te zijn met technische werkzaamheden om meer capaciteit te creëren en heeft besloten de doorgifte van BVN op te schorten totdat dit afgerond is. Vanaf september beginnen ze dan stadsgewijs, eerst de grote steden zoals München en Berlijn weer van BVN signaal te voorzien. Maar voordat alle aansluitingen weer BVN doorgeven zijn we 2 jaar verder zo wordt er daar geschat. BVN heeft hier helaas geen enkele zeggenschap in maar doet haar uiterste best de programma's weer zo spoedig als mogelijk via Kabel Deutschland te verspreiden.

De ervaring heeft ons geleerd dat de vraag van consumenten een duidelijke rol speelt bij het al dan niet toekennen cq continueren van een kabelkanaal aan een tv-station. Ons verzoek en advies aan u is dan ook om contact op te nemen met het kabelbedrijf en uw wens duidelijk te maken. Wij van onze kant zullen ook doen wat in ons vermogen ligt om te proberen BVN weer op de kabel in uw regio te krijgen.

Alvast veel succes met uw actie en hartelijk dank voor uw vertrouwen in onze organisatie.

4. ceesthoen
    Lid

Ik heb KDG een "brandbrief" per fax gestuurd met de vraag om opheldering.

Wellicht zou Deutsche Telekom's Entertain een alternatief voor BVN kunnen zijn ? Daar moet veel "ruimte" vrij zijn sinds Sky is "opgestapt" bij Entertain....

5. peet rood
    Lid

Ook in Altenholz, (Kiel) is BVN van de kabel, schande! Zal dit met de Duitse angst voor de aankomende WK te maken hebben? We hebben Kabel Deutschland gisteravond gebeld maar de Kundenservice wist nergens van. Vandaag was de mededeling dat het contract met BVN was verbroken. Telefonisch is Kabel Deutschland moeilijk te bereiken (en te verstaan). Stuurt allen een bezwaar mail naar kundenservice@kabeldeutschland.de en dreig met opzeggen van uw abonnement. Hopelijk word BVN dan snel weer op de kabel gezet.

6. Buck
    Lid

In Wackernheim (Mainz-Bingen) is sinds 25.05.10 ook geen ontvangst meer.
    Telefoneren met Kabel bracht ook niets.
    Heb mein abonnement bij Kabel Duitsland opgezegt en koop morgen een satelliten antenne.
    Ik hoop dat er veel mensen hun abonnement met Kabel zullen opzeggen want dit zie ik als censuur.

7. Buck
    Lid

Nog even dit,
    het heeft geen zin om te bellen je land dan bij een call-center in oost-dtsld en die hebben >keine ahnung<.
    Het enigste wat ze verstaan is "KÜNDIGEN".
    E-mail en vragen om een bestätigung van de Kündigungsbrief.

8. ookbuiten
    Lid

Voorbeeldbrief voor bezwaar aan Kabel Deutschland:

"
    Sehr geehrte Damen und Herren,

Ihre Entscheidung den niederländisch-flämischen TV-Sender BVN ("het Beste van Vlaanderen en Nederland") aus dem Programmangebot zu entfernen ist bedauerlich und nicht nachvollziehbar. Ich bitte Sie Ihre Entscheidung zu überdenken und rückgängig zu machen.

Mit freundlichen Grüßen

"

9. laonda
    Lid

Goed, ik kwam er dus pas vandaag achter na een week op vakantie geweest te zijn. Dacht nog bij mezelf, "zal voor de zekerheid nog eens scannen op nieuwe zenders"...
    Ik ga dus als een speer de Kundenservicedienst van Kabel Deutschland eens bestoken met de voorbeeldbrief/mail...

10. Koepenick
    Lid

Ook ik heb zojuist de voobeeldmail aan Kabel Deutschland gestuurd en wacht maar af of ze überhaupt antwoord geven. Ik vind dit buitengewoon schandalig en voel me belazerd. Ik heb maar voor de zekerheid een schotel gekocht maar ben er nog niet in geslaagd deze werkende te krijgen.

Groeten van en uit
    Koepenick

11. Martin
    Lid

Op de website van Kabel Deutschland wordt nog vrolijk vermeld dat BVN in het standaardpakket zit. Het getuigt toch van een ongelofelijke minachting van hun klanten dat KD zonder vooraankondiging het pakket wijzigt en blijkbaar dus ook niet levert wat ze beweert te leveren. Een Kuendigung lijkt me wel op zijn plaats.

12. Koepenick
    Lid

Het probleem is dat het opzeggen van de kabelaansluiting het signaal ook niet terug zal brengen. Misschien heeft het bestoken met mails wel enig nut.

Koepenick

13. Eelco
    Lid

Ook hier in Hildesheim (Nedersaksen) is sinds gisteren BVN zomaar ineens van de kabel. Nog voordat ik het forum heb bekeken, hebben we de helpdesk gebeld. Daar wist men natuurlijk van niets.

BVN, dank voor de actie en de informatie. Ik vind deze actie van Kabel Deutschland onbegrijpelijk. Vorig jaar is zonder aankondiging BBC Prime (nu BBC Entertainment) uit het entertainmentpakket gehaald (een van de redenen waarvoor we dat pakket hebben genomen). Tegelijk met BVN is in ieder geval ook timm.de verdwenen.

Tja, dat wordt voorlopig via de laptop http://www.uitzendinggemist.nl kijken. En waarschijnlijk zeggen we ons abonnement bij Kabel Deutschland gewoon op. Maar eerst gaat er een klachtenbrief de deur uit. ookbuiten, dank voor de conceptmail.

BVN, kunnen jullie misschien op de voorpagina van de site een nieuwsitem aanmaken, met de oproep vooral te gaan klagen? Wie weet brengen we zo Kabel Deutschland op andere gedachten. Dank!

14. Koepenick
    Lid

Als BVN dit ondersteund en veel kijkers zich aansluiten een klacht bij Kabel Deutschland te plaatsen is er misschien nog hoop. Ik weet dat er ooit een discussie omtrent de Deense tv in Sleeswijk-Holstein is geweest en hier heeft Kabel Deutschland naar talrijke klachten van kijkets EN de omroep het signaal weer doorgegeven!

Koepenicj

15. Eelco
    Lid

Zo, mail verstuurd. En op Facebook heb ik gelinkt naar dit forumdraadje met de statusmessage:

"Niederländer und Belgier in Deutschland, beschwert Euch: kundenservice@kabeldeutschland.de . Sagt es weiter, spread the word."

16. ceesthoen
    Lid

De KDG HelpDesk weet van niets, op de website staat vrolijk nog het BVN (en Timm) logo, maar: weg ! Met veel moeite heb ik een reactie uit KDG kunnen "persen": De reden: we maken plaats voor HD TV's programma's. Daarom heb ik bijgaande tekst aan de Raad van Bestuur van KDG gestuurd. De emailadressen van die mannen zijn zeer eenvoudig: voornaam.achternaam@kabeldeutschland.de, bij Von Hammerstein het von weglaten. Advies van hun secretariaat: ze spreken bijna allemaal Engels, dus svp in die taal "anders kunnen wij het weer vertalen".....

Telefonisch zijn die heren niet te bereiken. De wachttijden bij de KDG HelpDesk zijn nu 20 minuten: kennelijk nog meer klager. Ik moedig u aan om een dergelijk bericht aan de RvB van KDG te sturen, de HelpDesk escaleert dit naar mijn ervaring echt niet...

Attn. Dr. Adrian von Hammerstein, Mr. Erik Adams, Dr. Manuel Cubero del Castillo-Olivares and Mr. Paul Thomason

Munich. 26-5-2010,

Dear Sirs,

Once again has your company made a move that is a complete mystery to a lot of your customers: all of a sudden some very important televisions channels, amongst others BVN-TV, are no longer available on your network after your Nacht und Nebel action from 24 on 25-5-2010. Even BVN-TV with whom your company only very recently signed a contract was very, very surprised by this.

As always is your HelpDesk not able to answer me why and even stated: we were only informed about this a few hours before this went live and it is raining complaints and terminations the whole day. That is why I took the trouble to send this to you directly, to bring this up to the level where it belongs.

BVN-TV is as you may know a Dutch and Flemish television channel that specifically is made for Dutch and Flemish people abroad and both the Netherlands and Belgium share their boarders with Germany. Although BVN-TV as the only Dutch and Flemish language channel deserves their own channel on your network, they have a 12-hours cycling daily program that would fit for Time Sharing with another channel.

Without ANY announcements at all, that would have given me the possibility to find other solutions to view this for me being Dutch and my children and their development in Dutch language skills so important channel, KDG has overnight removed this channel without offering an (paid) alternative. How dare you??!! I was paying for a service and you discontinue without any notice?

Please answer me on the following questions:

Explain to me what made you decide to take the Dutch/Flemish channel BVN-TV from your network. Why BVN-TV and not another channel in a language that there are plenty of.

Who decided this and on what basis? Why is BVN not available in a Time Share as last resort, why ban it completely? Why neglect Germans most important business partners language? Why did you not even bother to inform BVN-TV themselves? What kind of arrogant attitude is this?

Why does KDG not offer Dutch/Flemish television as paid channels?

If you do not bring BVN-TV back on your network within the next 2 weeks, I will cancel my subscription.

Awaiting your early reply, in either German, Dutch or English,

Regards,

Cornelis Thoen

Am Perlacher Forst 204
    81545 Munich

0151 16223781

Kundennummer: 931294056

17. Koepenick
    Lid

Cornelis,

bedankt voor de tip. Ik heb zojuist een emailtje naar deze heren gestuurd en ben benieuwd of er enige reactie komt.

Laten wij met zijn allen het onmogelijke mogelijk maken.

Groet
    Koepenick

18. Martin
    Lid

Bedankt voor de tip. Ik heb een email met gelijke strekking gestuurd, al verwacht ik er weinig van.

Dear Sirs,

Obviously, it is completely unacceptable that you have decided to take out several channels from your standard package, without giving any prior notice to your customers. In particular, I am very annoyed that BVN disappeared as this channel was my only reason for having a contract with Kabel Deutschland. Not only are you treating your present costumers with disrespect by not delivering the service that they are paying for, you are also misleading future customers by advertising on your webpage the availability of many channels that you no longer offer.

If BVN-TV is not brought back on your network within the next two weeks, I will cancel my subscription.

regards,

19. ceesthoen
    Lid

Cornelis heet eigenlijk Cees, althans: jullie kennen vast het "gedoe" in Duitsland: de naam die in je paspoort staat is ook je voornaam, en dat in Nederland Cornelis Thoen Cees Thoen heet, tja... Dus Herr Thön heeft zich er maar aan gewend. Wordt soms ook Käs Thön genoemd wordt, een soort belegd broodje.... Vandaar dat ik maar (in D...) Cornelis als voornaam ben gaan gebruiken...

20. Eelco
    Lid

BVN meldde: "[Kabel Deutschland] laat weten bezig te zijn met technische werkzaamheden om meer capaciteit te creëren en heeft besloten de doorgifte van BVN op te schorten totdat dit afgerond is."

Daar klopt dus niets van. Er zijn namelijk ook zenders toegevoegd - volgens mij net zo veel als dat er verdwenen zijn. En wel: sixx (nog een zender met nagesynchroniseerde Amerikaanse series), Juwelo TV (sell-tv, brengt vast geld in het laatje) en Servus TV (een of andere Oostenrijkse zender met een vage programmering).

Misschien kan BVN eens navragen hoe dat precies zit? Dank!

21. Koepenick
    Lid

Eelco,

ik weet niet of er sinds al de veranderingen van afgelopen Dinsdag meer of minder zenders op de kabel zijn maar feit is wel dat men BVN gewoon op een heel irritante manier heeft geschrapt terwijl dit qua capaciteit helemaal niet nodig was geweest.

Ik vermoed dat Kabel Deutschland gewoon willekeurig heeft besloten BVN te schrappen omdat men ervan uitgaat dat er verhoudingsgewijs weinig behoefte aan nederlandstalige programma's in Duitsland is (vergeleken bij Turks, Pools, Russisch enz) terwijl dit natuurlijk larikoek is.

Op mijn mails aan KDG heb ik uiteraard tot nog toe geen antwoord gehad en ik vrees dat van onze (consumenten) kant er weinig kan worden gedaan. Het is na mijn inziens aan BVN en/of de Ambassade om hier bij KDG protest aan te tekenen.

Ik blijf dus alleen maar hopen.

Koepenick

22. Eelco
    Lid

Koepenick schreef: "Ik vermoed dat Kabel Deutschland gewoon willekeurig heeft besloten BVN te schrappen omdat men ervan uitgaat dat er verhoudingsgewijs weinig behoefte aan nederlandstalige programma's in Duitsland is"

En als ik de oorverdovende stilte hier hoor, heeft Kabel Deutschland daar blijkbaar gelijk in...

23. ceesthoen
    Lid

Niet opgeven !!

24. Koepenick
    Lid

Wat kunnen wij doen om dit te verhelpen?

Mijn mails aan KDG bleven tot dusver onbeantwoordt!

Koepenick

25. ceesthoen
    Lid

Ook ik heb nog geen reactie gehad, maar as maandag "zijn ze weer aan de beurt....", gewoon BLIJVEN mailen !!! Net als bij reclame zit de kracht in herhaling !!

26. Koepenick
    Lid

Lijkt mij een goed plan!

Misschien kan BVN ook nog een keer dubbelchecken?

27. ookbuiten
    Lid

Vrijdags (28-05-2010) heb ik deze onwetende en arrogante reactie van Kabel Deutschland ontvangen:

"
    Sehr geehrter Herr...,

vielen Dank für Ihre Nachricht.

Kabel Deutschland hat ihr Netz optimiert und bereitet ihre Netze für die Aufschaltung weiterer digitaler Inhalte vor. Dadurch mussten einzelne Programme verlegt werden.
    Damit Sie das Programm wieder empfangen können bitten wir Sie, einen Sendersuchlauf durchzuführen.

Mit freundlichen Grüßen

Ihr Kabel Deutschland Beschwerdemanagement

Kabel Deutschland Vertrieb und Service GmbH & Co. KG
    Kundenservice 99116 Erfurt

Tel.: (01 80) 5 23 33 25*
    Fax.: (01 80) 5 29 99 25*

E-Mail: kundenservice@kabeldeutschland.de
    Internet: http://www.kabeldeutschland.de

* 0,14 ?/Min. aus den deutschen Festnetzen, im Mobilfunkbereich maximal 0,42 ?/Min.
    "

28. Koepenick
    Lid

Irritant gedrag van die club!
    Ze weten gewoon van niks af en hun klanten zijn hun worst!

29. Eelco
    Lid

Ik heb nog geen antwoord gekregen van Kabel Deutschland. Ik volg Cees' suggestie en zal de klachtenemail een paar keer per week sturen.

Het antwoord dat ookbuiten heeft gekregen, ruikt verdacht naar een standaardantwoord - namelijk hetzelfde antwoord dat wij ook telefonisch hebben gekregen.

Stelletje paarse krokodillen daar!

(http://nl.wikipedia.org/wiki/Paarse_krokodil)

30. Buck
    Lid

Wie ik drie dagen geleden al geschreven heb is het abonnement bij Kabel opgezegd met het verzoek om een bevestiging.
    Zaterdag kreeg ik een brief waarin nog niet eens een verklaring waarom dat gebeurt is alleen werd op een zeer onvriendelijke manier erop gewezen
    dat ik alle "geleende" apperatuur rechtzeitig,unbeschädigt,unbeklebt und mit allen Zubehörteilen terugstuuren moet anders berekenen ze voor de Smartcard € 35,- en voor de Receiver € 60,-
    Misschien moeten we allemaal T-Home opbellen en vragen of die BVN in hun programma opnemen.
    BVN moet daar zelf ook maar kontakt mee opnemen.
    Morgen komt een techniker bij mij om uit te rekenen wat de satelitten toestand gaat kosten.
    In een telefoongesprek met KD werd mij gezegt vanaf September gaan ze misschien in de grote steden BVN weer in het net zetten en in de daarop volgende 2 (jawel TWEE) jaar komt de rest van Duitsland waarscheinlijk.
    Beste BVN Fans zeg het abonnement op bij Kabel-Deutschland.
    Nog een prettig week-end ook als het moeilijk is zonder BVN

Reageer »

U moet inloggen om te kunnen posten.