ontvangst San Jose Costa Rica
  • Gestart 3 maanden geleden door kramer
  1. kramer
    Lid

Heeft iemand ervaring met installeren schotel en decoder in Costa Rica i.h.b. in Escazu? Welke decoder is vereist, hoe groot moet de schotel zijn? Heeft iemand ervaring met Dr Dish als installateur?

Geplaatst 3 maanden geleden
  2. @Kramer: U kunt BVN in Costa Rica ontvangen via de Satmex-6. Aanbevolen schotelmaat: 60-90 cm. Kijk voor meer informatie op http://www.bvn.nl/ontvangst/regio_informatie/midden_amerika en http://www.bvn.nl/ontvangst/regio_informatie/zuid_amerika.

Geplaatst 2 maanden geleden
  3. stef
    Lid

Volgens een Amerikaanse schotelman in Costa Rica mag je van deze maten (60-90) niet uitgaan. Je hebt minstens 1m80 nodig en liefst 2m40 vooral als het regent. Ik weet niet goed wie ik nu moet geloven. Iemand ervaring met ontvangst in Costa Rica?

Geplaatst 1 maand geleden
  4. lou
    Lid

Als ik dit nu lees , veronderstel dat dit ook geldt voor de Dominikaanse Republiek . Ik ontving op AMC 4 met een schotel van 1,60 m en moet nu naar een kleinere , is dat zo ? We hebben hier nog steeds geen oplossing gevonden.

5. kramer
    Lid

De Amerikaanse schotelman (Dr Dish?) heeft een royale aanpak, die niet de mijne is. Inmiddels heb ik DE man voor alle tvsateliet perikelen gevonden. Hij werkt ook voor Radio Nederland. Uiterst adequaat, punctueel op tijd! In no time (2 uur) had hij mijn installatie perfect werkend. Een absolute aanrader. Decoder $ 149, antenne $ 50. Met wat klein materiaal en arbeidsloon voor $ 276 helemaal klaar.
    Einde zoektocht!
    Zie: http://www.tvsatcr.com Roberto Feigenblatt tel 8998 9798.

6. jw
    Lid

Gefeliciteerd kramer, oprecht. Maar een FTA decoder voor $149?
    http://www.lidl.es/es/home.nsf/pages/c.o.20100802.p.Receptor_de_satlite_digital.ar5
    Meer hoeft een goede FTA decoder niet te kosten...

7. kramer
    Lid

JW,
    Mijn referentie was een installatie van $ 3000 (!) bij Dr Dish. Dus ik blijf met mijn $ 276 zeer tevreden, ook al omdat ik levering en installatie door een en dezelfde leverancier/installateur wilde laten plaatsvinden. Inmiddels ook de ervaring met flinke regen. De 90 cm dish blijft ook dan nog behoorlijk functioneren.
    Gezien de moeizame speurtocht is overigens de felicitatie m.i. wel terecht (en dank daarvoor)

8. jw
    Lid

Natuurlijk is dat zo, die felicitatie. Ik bedoelde alleen aan te geven dat de decoders die door de installateurs aanbevolen worden, niet alleen in Costa Rica of hier in Spanje of waar dan ook ter wereld, niet altijd voor de klant het beste alternatief zijn.
    Klein voorbeeld: Ik kijk hier in midden Spanje naar de Engelse TV (Astra 2D UK beam). Volgens alle installateurs hier heb ik daarvoor een heel speciale 220 cm schotel nodig en een uiterst gevoelige decoder en een heel speciale LNB (prijzig geheel). Ik dacht even proberen of het voor minder kan. Resultaat: €60 120 cm schotel (prijzig vanwege de transportkosten omdat ie uit Portugal moest komen), €8 universele LNB, een €40 decoder uit de supermarkt, 80cm mast, bevestigingsbeugels, 20 meter kabel en wat f-conectors, pakweg €20 en 3 uur ploeteren - en jawel, signaalsterkte rond de 90% en signaalkwalieit rond de 72%. Al met al vlijmscherp beeld behalve bij hevige stortregen.
    €130 in plaats van €600.
    Nogmaals, u bent goed geholpen, maar - voor anderen dan - het advies van de installateur kan wat gekleurd zijn ...
    Voor de rest, geniet van BVN. Het mag vaak wat achterlopen en de geprogrammeerde aanvangsttijden zijn, laten we zeggen flexibel maar we hebben tenminste wat Nederlandstalige TV.
    Plezier ermee.

9. stef
    Lid

Hoi Kramer, dat is inderdaad veel beter dan die Amerikaanse sat man. Die zijn heel erg duur, je hebt de schotel niet voor onder 1000usd. Nu nog kijken of een schotel hier mogelijk is en toegelaten.

Geplaatst 2 dagen geleden
  10. hzirkzee
    Lid

Over wat soort dollars praten jullie eigenlijk ?

Geplaatst 2 dagen geleden

Reageer

U moet inloggen om te kunnen posten.

Tags
Nog geen tags.