BVN moet gewoon uitzenden wat in Nederland en Belgie wordt vertoond.
Het aanbod waaruit kan worden gekozen is al niet groot gezien alle herhalingen.
Wanneer men zich wat aantrekt van wat in de ontvangende landen de zeden zijn zal het aanbod wel heel klein worden.
- vrouwelijke presentatrices met hoofddoek of gesluierd of slechts mannen op tv?
- de naam van God niet meer noemen want Allah ...?
- geen blote enkels meer?
- geen onvertogen woord?
- geen openlijke homoseksualiteit?
- baarden, kan dat wel of moet dat juist?
Kritische series over het koningshuis kunnen zeker niet meer, want in Thailand ...
Daar komt bij dat de regels die voor TV uitzendingen gelden vaak weinig te maken hebben met de werkelijkheid.
Zo hoor je in de VS vaak f*ck en sh*t (natuurlijk een beetje afhankelijk van waar je je bevindt), maar op de tv daar slechts *piep* en *piep* (ja, ik weet dat er in Nederland stemmen opgaan...).
In Thailand wordt op de tv alles wat maar een beetje in de buurt van een (vrouwelijke, dat dan wel weer) tepel komt 'weggeblurd'.
Maar in Bangkok op Soi Cowboy of Nana Plaza zie je zaken waarvan ik nog zo 1-2-3 niet weet waar ik die in Amsterdam kan vinden.
Natuurlijk, zeden zijn anders in de grote stad dan op het platteland, Bangkok is geen Isan, Amsterdam niet de Veluwe.
Respect voor zeden en gewoonten uit zich in hoe je je gedraagt. Je past je aan daar waar nodig, mogelijk integreer je zelfs.
Dat geldt voor buitenlanders in Nederland, maar ook voor Nederlanders in het buitenland.
Je kunt tussen de lokale bevolking wonen, of in een 'compound' met andere expats.
Je kunt de kinderen naar een lokale school sturen, maar ook kiezen voor een 'internationale school'.
Je kunt blijven kijken naar nederlandse televisie en nederlandse websites, maar je kunt ook kiezen voor lokale zenders en lokale websites, al of niet in de lokale taal.
Een beetje van alles lijkt het beste, hoe ver je daarin gaat is aan jezelf.
Thuis gelden nog steeds je eigen normen en die draag je over aan de kinderen.
Thuis kijk je de tv-zenders en programma's die je wilt.
Als je de tv niet uit kunt zetten om te voorkomen dat je kinderen bepaalde programma's kijken, heb je echt een probleem.
@wayan
"Dom gepraat van domme mensen" is dat respect tonen?
Je insinueert dat de anderen die hier reageren dat vanuit Nederland doen, maar als je even iets verder had gekeken had je gezien dat het gaat om de Antillen, Frankrijk, Vietnam.
Overigens heb ik me (ook in Thailand) wel eens met ontbloot bovenlijf op het strand vertoond. Nooit problemen gehad, misschien omdat ik man ben?
Wanneer die internationale school iemand nodig heeft voor een gastles over Nederlandse zeden, gewoonten en normen, laat maar weten.
Geplaatst 1 maand geleden