Bloot bij BVN? [gesloten]
  • Gestart 1 maand geleden door wayan
  1. wayan
    Lid

Bloot bij BVN? Moet gewoon kunnen

Het zal wel kunnen maar ik denk dat BVN rekening moet houden dat het in veel landen niet kan, zoals hier in Thailand.
    Het is zelfs strafbaar

Ik hoop dat BVN daar ook aan denkt , ook andere kijken naar BVN zoals onze kinderen , en dat is niet te voorkomen

Geplaatst 1 maand geleden
  2. tieske
    Lid

Bloot bij BVN

wat een goedkope manier om aandacht te vragen voor belangrijke dingen. Had ik niet van BVN verwacht. (En dit heeft niets met preutsheid te maken hoor!) Kun je niets zinnigers doen als je iets wilt bereiken?. Bovendien...wie zit er nu op blote voetballers of koordansers te wachten? En ja, ook onze kleine kinderen kijken hier in Afrika wel eens naar BVN. Even niet nagedacht?

3. RaYiTa
    Lid

Hallo, waar heeft dit betrekking op??
    Heb ik iets gemist??

4. Trudy
    Lid

@rayita, wss gaat dit over een programma van Anita Witsier (sch?) waarbij ze in een poging mee te liften op het inmiddels achterhaalde succes van de film calendergirls groepen mensen aan een blootverkiezing mee laat doen en er uiteindelijk een goedkoop aftreksel van pirelli aan overhoudt die verkocht moet gaan worden voor 'het goede doel'
    Ik ben trouwens zeer verbaast over de eerste twee reacties. Wist niet dat zulke denkbeelden nog leefden onder moderne nederlandse mensen ;-)

5. wayan
    Lid

Trudy, quote:
    "Ik ben trouwens zeer verbaast over de eerste twee reacties. Wist niet dat zulke denkbeelden nog leefden onder moderne nederlandse mensen ;-)"

Dit heeft hier niets mee te maken !

In andere landen ander zeden
    Waar je wel degelijk rekening mee moet houden

6. Trudy
    Lid

Als het echt verboden is zoiets uit te zenden in een land dan is dat toch een probleem van BVN en niet van u? Er zit een knop op die tv hoor. Als u (of anderen) het niet willen zien kijk dan niet. Met uw redenatie zou men in dat soort landen dus ook geen computer en internet mogen hebben. Tenslotte bent u dan maar een muisklik verwijderd van bloot.

7. bhovius
    Lid

Los van het feit of dit programma zinnig of onzinnig is en of het de moeite van het bekijken waard is:
    De programma's die BVN uitzendt zijn acceptabel volgens de nederlandse en belgische zeden, normen en waarden.
    Dat niet ieders normen en waarden dezelfde zijn is duidelijk, daarom staat het geheel vrij een programma te bekijken of niet.
    Dat geldt ook voor kijkers die inmiddels de zeden hebben overgenomen van het land waar ze nu verblijven.
    En eenieder mag ook zelf bepalen of een programma geschikt is voor zijn/haar kind(eren).
    Wees blij dat de titel van het programma al een indicatie geeft van de inhoud.
    Ik mag hopen dat BVN zich bij de programmakeuze niet laat leiden door de zeden van alle landen waar het is te ontvangen.
    In dat geval zal er niet veel meer te zien zijn.

8. RaYiTa
    Lid

Trudy en bhovius,ik had geen betere reactie kunnen geven.
    Het is toch werkelijk niet te geloven dat anno 2010(!!) BVN zich ook al moet bezig houden met het feit wat in welk land wel en niet uitgezonden mag worden.

En als het dan in een land als Thailand strafbaar is houdt dit in dat de rest van de wereld dan ook maar verstoken dient te blijven van dit soort programma's?

Mijn beste, BVN is er voor ons allemaal en als er een programma is wat je in je land niet mag bekijken zou ik gaan verhuizen of de TV uitzetten en een goed boek gaan lezen

En waar gaat het uiteindelijk over: een paar blote borstjes, tja, bah.

9. wayan
    Lid

wat een stel domme mensen of liever gezegd dom gepraat.
    geen enkel respect , waarschijnlijk niet ver over de grens geweest.
    knop uit zetten? kom toch er zijn meerdere die kijken inclusief kinderen.
    Trudy / bhovius/rayita nogmaals bedankt voor de domme reactie vanuit een land waar men denkt dat alles mag en kan ongeacht waar men kijkt.

enne als jullie zo flink zijn, loop dan hier eens met je blote kxxt
    over straat, of ga met blote borsten op het strand zitten, in de kortste tijd zit je op een "leuk" plekje ; > )
    hoe leg ik dit uit op de internationale school ? waar ook gekeken wordt.

dus voor jullie blijf in je eigen land en probeer respect te tonen,
    Je kent het wel....??? normen en waarden ( zijn ver te zoeken in nederland)

ALs jullie zo flink zijn loop dan hier eens met je blote kxxt over straat of zit met blote borsten op het strand, in de kortste keren zit je op een "leuk" plekje

10. bhovius
    Lid

BVN moet gewoon uitzenden wat in Nederland en Belgie wordt vertoond.
    Het aanbod waaruit kan worden gekozen is al niet groot gezien alle herhalingen.
    Wanneer men zich wat aantrekt van wat in de ontvangende landen de zeden zijn zal het aanbod wel heel klein worden.
    - vrouwelijke presentatrices met hoofddoek of gesluierd of slechts mannen op tv?
    - de naam van God niet meer noemen want Allah ...?
    - geen blote enkels meer?
    - geen onvertogen woord?
    - geen openlijke homoseksualiteit?
    - baarden, kan dat wel of moet dat juist?
    Kritische series over het koningshuis kunnen zeker niet meer, want in Thailand ...

Daar komt bij dat de regels die voor TV uitzendingen gelden vaak weinig te maken hebben met de werkelijkheid.
    Zo hoor je in de VS vaak f*ck en sh*t (natuurlijk een beetje afhankelijk van waar je je bevindt), maar op de tv daar slechts *piep* en *piep* (ja, ik weet dat er in Nederland stemmen opgaan...).
    In Thailand wordt op de tv alles wat maar een beetje in de buurt van een (vrouwelijke, dat dan wel weer) tepel komt 'weggeblurd'.
    Maar in Bangkok op Soi Cowboy of Nana Plaza zie je zaken waarvan ik nog zo 1-2-3 niet weet waar ik die in Amsterdam kan vinden.
    Natuurlijk, zeden zijn anders in de grote stad dan op het platteland, Bangkok is geen Isan, Amsterdam niet de Veluwe.

Respect voor zeden en gewoonten uit zich in hoe je je gedraagt. Je past je aan daar waar nodig, mogelijk integreer je zelfs.
    Dat geldt voor buitenlanders in Nederland, maar ook voor Nederlanders in het buitenland.
    Je kunt tussen de lokale bevolking wonen, of in een 'compound' met andere expats.
    Je kunt de kinderen naar een lokale school sturen, maar ook kiezen voor een 'internationale school'.
    Je kunt blijven kijken naar nederlandse televisie en nederlandse websites, maar je kunt ook kiezen voor lokale zenders en lokale websites, al of niet in de lokale taal.
    Een beetje van alles lijkt het beste, hoe ver je daarin gaat is aan jezelf.
    Thuis gelden nog steeds je eigen normen en die draag je over aan de kinderen.
    Thuis kijk je de tv-zenders en programma's die je wilt.
    Als je de tv niet uit kunt zetten om te voorkomen dat je kinderen bepaalde programma's kijken, heb je echt een probleem.

@wayan
    "Dom gepraat van domme mensen" is dat respect tonen?
    Je insinueert dat de anderen die hier reageren dat vanuit Nederland doen, maar als je even iets verder had gekeken had je gezien dat het gaat om de Antillen, Frankrijk, Vietnam.
    Overigens heb ik me (ook in Thailand) wel eens met ontbloot bovenlijf op het strand vertoond. Nooit problemen gehad, misschien omdat ik man ben?
    Wanneer die internationale school iemand nodig heeft voor een gastles over Nederlandse zeden, gewoonten en normen, laat maar weten.

11. Trudy
    Lid

@ Wayan. Probeert u ons nu echt wijs te maken dat uw tv niet uit kan en maar één zender kent die 24 uur per dag aanstaat? Over domme praat gesproken. Wat u (en anderen) wel en niet kijkt/kijken is uw/hun verantwoording. Niet die van de BVN.
    @ bhovius, gelukkig zijn er mensen die wel verder kijken. Hulde voor uw reactie.

12. RaYiTa
    Lid

quote: "wat een stel domme mensen of liever gezegd dom gepraat."
    Beetje aanmatigende, respectloze toon, Wayan!

quote: "waarschijnlijk niet ver over de grens geweest."
    Denk je dat deze reacties op een BVN forum uit Nederland komen??
    Beeje dom gepraat, inderdaad.

quote: "Trudy / bhovius/rayita nogmaals bedankt voor de domme reactie vanuit een land waar men denkt dat alles mag en kan ongeacht waar men kijkt."
    En dat zeg jij vanuit een land waar kindersex cq. pedofilie business aan de orde van de dag is.

quote: "enne als jullie zo flink zijn, loop dan hier eens met je blote kxxt
    over straat, of ga met blote borsten op het strand zitten, in de kortste tijd zit je op een "leuk" plekje"
    Beste Wajan, het lijkt mij toch wel een verschil om met je blote kont over straat te lopen of met blote borsten op een strand te zitten.
    Vind het een steeds enger land vinden, eerst heer Farang met zijn politieke problemen en nu dit weer.

quote: "dus voor jullie blijf in je eigen land en probeer respect te tonen,
    Je kent het wel....??? normen en waarden ( zijn ver te zoeken in nederland)"
    Wie dit begrijpt mag het zeggen.....

13. wayan
    Lid

Ik neem aan dat men BVN wel de zaken begrijpt.
    Hr Bhovius sinds ongeveer 1 jaar wordt Shindlers List uitgezonden in Thailand, overigens een prachtige film die overal gezien mag worden.
    Toch zou u eens moeten kijken wat voor censuur deze film heeft ondergaan, al ben je het er niet mee eens je moet er wel rekening mee houden dat hier naar blote zaken , hoe dan ook anders wordt aan gekeken.
    De opmerkingen van Rayita hebben niets met deze discussie te maken.

Voor mij einde van deze discussie

14. soedarjo
    Lid

Ik moet Wayan groot gelijk geven

Quote Rayita
    :En dat zeg jij vanuit een land waar kindersex cq. pedofilie business aan de orde van de dag is.

Vergeet zeker dat het veel Nederlanders zijn die daarvan de oorzaak zijn

Gelukkig zit veel van dit "ongedierte" hier in Jakarta in de cel
    hopelijk tot in de eeuwigheid
    Ook hier moeten wij niks hebben van die zogenaamde blote vrijheid
    Hopelijk pakt men het in Thailand beter aan

Bhovius:

de naam van God niet meer noemen want Allah ...?

Wat wordt daar mee bedoeld?
    Alleen al de insinuatie is al beledigend

15. Voor de dit topic uit de hand loopt: BVN zendt het programma 'Blootgewoon' uit, een programma wat inderdaad op een 'nette' manier delen van het menselijk lichaam laat zien.

** Een vriendelijk, doch dringend verzoek aan een ieder ontopic te blijven!

16. RaYiTa
    Lid

Kijk wayan, dat is nou een reactie van BVN waar je eens moet over nadenken.
    "een programma wat inderdaad op een 'nette' manier delen van het menselijk lichaam laat zien."
    En als jij daar een probleem mee hebt, ok, maar val daar niet de rest van de BVN kijkers mee lastig.
    Het is jouw keuze om in dat land te gaan wonen.

Wat mij betreft is hiermee de discusie gesloten.

17. bhovius
    Lid

Ook ik ben blij met de tijdige en duidelijke reactie van BVN, dank daarvoor.
    Als iemand vindt dat BVN rekening moet houden met zeden, normen en gevoeligheden in de landen waarin BVN wordt ontvangen mag hij/zij dat vinden en beargumenteren.
    Als een ander vindt dat BVN daar geen rekening mee moet houden mag ook dat worden beargumenteerd en met voorbeelden worden gelardeerd.
    Niet ver off-topic lijkt me.
    Als ik bij mijn argumentatie bevolkingsgroepen heb beledigd dan spijt me dat. Het illustreert dat bepaalde zaken die voor de een geen probleem zijn voor de ander wel gevoelig liggen.
    Case closed?

Onderwerp is gesloten

reageren is niet meer mogelijk.
Tags
Nog geen tags.